Konstigt lång dag

Denna dagen har kännts väldigt lång! Men inte på ett dåligt sätt, gick upp 06.30 då Alfred inte vill va kvar i sängen! Gjorde ett förök att han skulle ligga brevid mig och mysa innan vi gick upp, men nej han ville leka! Gick ut med han i vardagsrummet som jag brukar, satte han bland alla leksaker och mig själv satte jag i en fotölj med täcke sov med ena ögat och tittade på Alfred med andra.. sedan blev de kaffe för hela slanten!
När jag äntligen började piggna till började städandet! ("Som passar så bra på internationella kvinnodagen")dammsuga,tvätta golv diska.. ja ni vet hur man städar..
Sedan när Alfred skulle ta sin förmiddags lur började jag med matlagandet. Började skära upp lök viket slutade i att jag skär mig själv i handen AJAJ! Sätter mig på golvet med knuten hand och får panik och tror jag har skurit bort större delen av handen.. de droppar blod på tröjan, ringer mamma i panik och berättar va jag har gjort.. (igentligen vill man bara att mamma ska tycka synd om en som när man va liten) sscchh!.
Men hon gav mig lite tips på vad jag skulle göra <3 Jag vågade inte kolla så jag lindade handen samtidigt som jag blundade.... Sedan ringde jag pappa och undrade om han ville komma på en kopp kaffe (vilket han nästan gör varge dag hur mysigt som helst!) De ville han! Satt fortfarande med handen i en handuk och va livrädd för att titta efter. de gjorde ju så ont! Efter 20 min vågade jag kolla. okej jag erkänner de va inte så farligt som jag trodde.. men de ville inte sluta blöda så på med plåster! När pappa kom tittade han på de å skrattade och sa att de VA INGEN FARA :) Han hade med sig semlor och frallor och annat gott :)


Kolla in mitt coola plåster



jag trodde klockan va runt 15.00 då den va 12.00 så då åkte jag och sonen in till stan träffade Ronja.
Inhandlade lite saker till Alfred som ska med till resan! Sedan blev de en sväng till
pippi parken!




Så kun de se ut när vi är i Pippi parken :)



Titta här är ju Ronja med :)





Kom ihåg mig?